نیونود وی پی ان: ارائه فواید شبکه های مایش وی پی ان برای شبکه های موبایلی

March 26, 2023
نیونود وی پی ان: ارائه فواید شبکه های مایش وی پی ان برای شبکه های موبایلی

This blog post was translated with the help of Chat GPT. We apologize for any translation errors. Read the English version here.

نیونود وی پی ان: ارائه فواید شبکه های مایش وی پی ان برای شبکه های موبایلی

مش وی پی ان چیست؟ این عبارت به یک کلاس از راه حل‌های شبکه اشاره دارد که اکثراً در تنظیمات شرکتی و مراکز داده استفاده می شود. مش VPN ها زمانی که یک شبکه پیچیده و منزوی بر روی زیرساخت شبکه شرکت باید ساخته شود، به کار می‌روند.

توپولوژی یک مش وی پی ان هر گرافی می‌تواند باشد که به صورت پویا با توجه به شرایط شبکه تغییر می‌کند. در مقابل، توپولوژی VPN های سنتی "هاب و اسپوک" صرفاً یک ستاره با مرکز هاب است. تنظیمات مش وی پی ان ها توسط مدیران سازمان‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، مدیریت می‌شود.

مزایای استفاده از مش وی پی ان ها به جای وی پی ان های سنتی چیست؟

-     انعطاف پذیری نود: هاب یک وی پی ان سنتی نقطه شکست پذیری ممکنی است.

-     انعطاف پذیری شبکه: اگر ارتباط شبکه‌ای مستقیم بین یک سایت و هاب وجود نداشته باشد، وی پی ان های سنتی نمی‌توانند استفاده شوند.

-     عملکرد: هاب بار ترافیک وی پی ان را تحمل می‌کند و ممکن است به عنوان یک گره محدود کننده شبکه عمل کند.

-     امنیت: هاب‌ها برای کاربران شبکه‌ی گسترده‌ای قابل مشاهده هستند، احتمالا به تمام اینترنت اعلام می‌شوند.

مش وی پی ان ها در سال‌های اخیر شهرت بسیاری پیدا کرده‌اند و پروژه "تینک" باز متن آن‌ها از جمله محبوب ترین راه حل‌هاست.

نیونود وی پی ان چیست؟ مانند سایر وی پی ان های مش، نیونود وی پی ان دارای معماری اصلی همتا به همتا است که بدون مرکز مرکزی عمل می کند. با این حال، مانند وی پی ان های مش، هیچ مدیری وجود ندارد که توپولوژی شبکه را مدیریت کند. دستگاه های تلفن همراه به صورت خودکار تصمیمات مسیریابی را می گیرند و به توپولوژی شبکه "اَد هاک" منتج می شوند. ترافیک می تواند در هر جایی که دسترسی به شبکه وجود دارد، جریان پیدا کند. تصمیمات مسیریابی بر اساس داده هایی است که یک همتای در شبکه نیونود درباره همتایان مجاور و اتصال آنها دارد. همتاها برای به روز رسانی داده های خود در مورد همتایان مجاور خود از یک جدول هش توزیع شده استفاده می کنند.

از طریق معماری همتا به همتا، نیونود برای کاربران تلفن همراه همان فوایدی را که وی پی ان های مش به کاربران شبکه خود ارائه می دهند، فراهم می کند: مقاومت گره، مقاومت شبکه، عملکرد قابل اعتماد و امنیت بالا. علاوه بر این، نیونود وی پی ان در مواقعی که کاربران شرکتی از وی پی ان های مش معمولا با آنها مواجه نمی شوند، مزایایی ارائه می دهد: مقاومت در برابر قطع شدن شبکه، مقاومت در برابر سانسور منابع شبکه و امنیت در برابر نظارت دولتی نفوذ آمیز بر ترافیک شبکه.

امروز نیونود وی پی ان را امتحان کنید!

Get the latest from our blog in your inbox